Jazdę rajdówką po torze Rally Drive dostałam od znajomych w prezencie na 30. urodziny, zaraz po tym jak kupiłam swój wymarzony samochód. Wow, wymagający start dla początkującego kierowcy, pomyślałam, ale strach minął gdy przy trzecim okrążeniu weszłam w zakręt na trzech kołach.

Słowem wstępu 

Założeniem rajdu jest jazda po zamkniętych odcinkach drogowych, tzw. OES (odcinakch specjalnych), na których jest mierzony czas, a pomiędzy nimi trzeba się przemieszczać po trasach dojazdowych w normalnym ruchu lokalnym z obowiązkiem przestrzegania wszystkich przepisów ruchu drogowego. Dlatego zawsze do pomocy mamy pilota. Na torze zamkniętym natomiast odbywają się wyścigi. Tor na warszawskim Bemowie jest zatem połączeniem dwóch sportów, co wynika oczywiście z możliwości lokalizacyjnych i pasji założyciela, Marcina Opałki, który startował jako kierowca w Rajdowych Mistrzostwach Polski.

Do wyboru do koloru

Rally Drive posiada szeroki wybór aut (pod warunkiem, że akurat wybrany przez nas model działa). Samochody na pierwszy rzut oka wyglądają surowo, jak to rajdówki, ale w rzeczywistości są dobrze przygotowane i bezpieczne.

W Rally Drive mamy dostępne rajdówki z napędem na tył – klasyczne bmw E30 ze szperą, tzn. pozwala na maksymalne wykorzystanie mocy nawet jak samochód stanie na 3 kołach oraz z napędem na przód Peugeot i WV Golf.

Naszym zdaniem

Wyprawa na tor z rajdówkami miała służyć podniesieniu poziomu jazdy samochodem, ale instruktor ostrzegł mnie jedynie przed wielką dziurą na środku trasy i kazał przed nią zwolnić. Żadnych instrukcji nie otrzymałam od podstawowych jak pozycja za kierownicą do bardziej zaawansowanych wchodzenie w zakręty.
Niestety,jednocześnie jeżeli jesteś zapaleńcem rajdowym lub masz za sobą pierwsze doświadczenia na torze, to nie masz szans na doskonalenie swoich umiejętności czy pracowania nad lepszym czasem, bo nikt Ci go nie zmierzy. Pan z obsługi będzie liczył jedynie wykonane okrążenia.
Tor oferuje również możliwość wjazdu swoim autem, ale gorąco nie polecam, ze względu na liczne dziury, często skryte pod głębokimi kałużami. Jeżeli macie zapędy rajdowo-wyścigowe lepiej pojechać np. do Słomczyna lub Ułęży.

Osobiście rajdy kojarzą mi się ze zmienną nawierzchnią, więc zdecydowanie lepiej byłoby gdyby tor był szutrowy, a nie wyłożony płytami betonowymi po dawnym lotnisku.

[Gdzie?] Rally Drive, ul. Estrady 5, Izabelin

[Kiedy?]

  • od poniedziałku do piątku od 13:00 do 18:00
  • od soboty do niedzieli od 10:00 do 18:00

[Za ile?]

Przejazd za kierownicą samochodu Golf GTI:

  • 5 okrążeń (5.5 km / 5 okrążeń) – 75 PLN
  • 10 okrążeń (11 km / 10 okrążeń) – 140 PLN
  • 1 godzina z możliwością jazdy na zmianę kilku kierowców (bez limitu km / okrążeń) – 650 PLN

Przejazd za kierownicą samochodu Peugeot 106 S16:

  • 5 okrążeń (5.5 km / 5 okrążeń) – 100 PLN
  • 10 okrążeń (11 km / 10 okrążeń) – 190 PLN
  • 1 godzina z możliwością jazdy na zmianę kilku kierowców (bez limitu km / okrążeń) – 900 PLN

Przejazd za kierownicą samochodu BMW 318is:

  • 5 okrążeń (5.5 km / 5 okrążeń) – 100 PLN
  • 10 okrążeń (11 km / 10 okrążeń) – 190 PLN
  • 1 godzina z możliwością jazdy na zmianę kilku kierowców (bez limitu km / okrążeń) – 900 PLN

Przejazd własnym samochodem:

  • 1 godzina z możliwością jazdy na zmianę kilku kierowców(bez limitu km / okrążeń) – 100 PLN