Już tylko wiosna🌳

Czas szybko leci 😀…dla nas bardzo szybko😱 Doskonale pamiętamy chwile kiedy podjęliśmy decyzję o starcie w Ultra Rzeźniku a tu proszę przed nami tylko wiosna‼️

Przygotowania wkraczają w decydującą fazę i nadszedł czas na dużo dużo więcej kilometrów w biegu 🏃🏃 Zwiększenie intensywności biegowej wiąże się z dwoma ważnymi dla nas imprezami, które mają dać odpowiedź na kilka istotnych pytań🐗

➡️ kwiecień to Gdańsk Maraton , lecimy w ramach weekendowego wybiegania piękną trasę na wybrzeżu⛵🏖️🏝️ Nie jest to dla nas pierwszy maraton, dlatego dzielimy się z Wami kilkoma poradami jak przygotować się do królewskiego dystansu 👑

Bieganie ultra znacząco różni się od startów na 10, 21, a nawet 42 km.
Kiedy przebiegłeś już półmaraton musisz pamiętać, że przed Tobą jeszcze prawie 100 km…😵 Ta świadomość może być trudna, szczególnie jeśli pierwsze 21 km biegłeś w tempie, które może być dobre dla maratonu, ale nie dla dystansu powyżej 100km.🐆

Jeżeli natomiast przerobiłeś już „syndrom żółtodzioba” i nie ruszasz sprintem zaraz po starcie to znak, że doświadczenie bierze górę.👨‍🏫

Dla osób, które pierwszy raz startują w maratonie, jest podobnie.
Adrenalina robi swoje, warto jednak mieć chłodną głowę za wszelką cenę.🥶

Czy musimy biegać po 20 km treningowo, aby przebiec maraton? Takie pytanie często pojawia się na wszelakich forach.🤥

Według nas nie jest istotne czy biegasz po 30 km dziennie, czy po 10 km, ważne, żeby kilometraż był dostosowany pod Twoją wydolność oraz żeby bieganie stało się nawykiem.😎

Nasze treningi do przebiegnięcia ponad 100 km polegają na bieganiu 5x tygodniowo od 8 do 15 km oraz 1x tygodniowo 20-40 km, do tego oczywiście inne aktywności. 🏊‍♂️🏄‍♂️🏋️‍♂️

Biegi powyżej 30 km wymagają oczywiście pewnej bazy kilometrów w nogach, ale równie ważna jest głowa i przygotowanie mentalne.
Przebiegnięte kilometry pomagają uwierzyć, że jesteśmy gotowi i dają nam pewność siebie na starcie, oraz podczas kryzysów.👨‍💼

Tak więc:

▶️chłodna głowa
▶️regularność
▶️wiara w swoje możliwości

Zrobią z Ciebie maratończyka 🏃👑🏃👑

➡️ maj to Ultraroztocze już na dłuższym dystansie ok 90km , nasza próba generalna przed startem docelowym. Idealny dystans na ostatnie testy sprzętu i organizmu🎒👟🍶

Podsumowując, pozostało tylko 3 miesiące do startu roku ‼️😱 Mamy nadzieję że obędzie się bez kontuzji, które ostatnio trochę nam przeszkadzały i wraz z piękną pogodą przyjdzie także dużo zdrowia i energii, aby mocno przepracować wiosnę🌻☀️